پورتال همایش ها و سمینارهای ....
  • صفحه اصلی
  • سایت دانشگاه
  • آرشیو همایش ها
Bootstrap Touch Slider
  1. :. صفحه اصلی
  2. آرشیو مقالات رویداد ها
  3. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی ریاضیات و کاربردها
  4. مقاله رفع بدفهمی های یادگیری مفهوم و نمایش تابع
عنوان رویداد : اولین کنفرانس بین المللی ریاضیات و کاربردها
تاریخ برگزاری : 20 مرداد ماه 1400

رفع بدفهمی های یادگیری مفهوم و نمایش تابع

Fix Misconceptions Of Learning and Representation Of Function
نویسندگان :

امیر اسماعیلی کرانی ( Farhangian University Isfahan Shahid Bahonar Campus )

دانلود فایل   

چکیده

تابع یکی از مفاهیم مهم و زیربنایی ریاضیات است ، توابع یک ایده متحدکننده مهم NCTM^*در سرتاسر برنامه درسی ریاضیات مدرسه نیز حضور دارند . شواهد نشان می دهد که دانش آموزان در درک مفهوم تابع مشکل دارند ، زیرا توانایی برقراری رابطه بین ساختار مفهومی و نمایش های مختلف تابع را ندارند . رویکرد منطقی تعریف تابع با ضرب دکارتی در مدرسه شروع مناسبی نیست زیرا دانش آموز پی نمی برد که تعاریف از کجا سرچشمه می گیرند . پژوهش حاضر ، پژوهشی کیفی است و سعی شده است با استفاده از روش اقدام پژوهی به رفع بدفهمی ها و بهبود یادگیری مفهوم و بازنمایی های مختلف تابع بپردازد . جمع آوری داده ها با در نظر گرفتن نمونه آماری 10 نفر از دانش آموزان ریاضی دبیرستان نمونه علامه طباطبایی و بررسی راه حل دانش آموزان از طریق آزمون صورت گرفت . راه حل جدید با استفاده از رویکرد ساختن گرایی با تکنیک آغاز کننده ؛ استفاده از مثال های عینی و واقعی برای ورود به مفهوم تابع و رویکرد شناختی برای ایجاد ارتباط و ساختن یک کل منسجم بین انواع بازنمایی ها ارائه شد . تجزیه و تحلیل داده های حاصل از مطالعه نشان داد ؛ اجرای راه حل انتخابی منجر به یادگیری عمیق تر و بهبود عملکرد دانش آموزان در تشخیص قاعده های تناظری ، محاسبه مقادیر زوج مرتب ها و استفاده از محاسبات جبری و پیش نیازهای منطقی شد .

کليدواژه ها

اقدام پژوهی ، رفع بدفهمی ، مفهوم تابع ، نمایش تابع

کد مقاله / لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است :

نحوه استناد به مقاله

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
امیر اسماعیلی کرانی , 1400 , رفع بدفهمی های یادگیری مفهوم و نمایش تابع , اولین کنفرانس بین المللی ریاضیات و کاربردها

برگرفته از رویداد



اولین کنفرانس بین المللی ریاضیات و کاربردها
تاریخ برگزاری : 20 مرداد ماه 1400


دیگر مقالات این رویداد

  • On the ABC Energy of Graphs
  • حل رده ای از معادلات دیفرانسیل معمولی و کسری سازگار با استفاده از تبدیل لاپلاس
  • وارون های تعمیم یافته ماتریس های عملگر بلوکی در جبرهای باناخ
  • همنهشتی های S-فازی مجموعه های مرتب
  • An application of a Poisson distribution series on certain analytic functions
  • کنترل بهینه محدود و ناپیوسته
  • برخی خصوصیات نگاشت های p-دو هارمونیک
  • حل عددی یک مدل اپیدمی برای عفونت HIV از سلولهای CD4+T با استفاده از شبکه های عصبی
  • یک رویکرد جدید برای حل مسایل دوسطحی خطی چند هدفه چند پیرویی
  • A simple basis for the null space of incidence matrix of a graph
  • تماس با ما


    آدرس: اهواز، بلوار گلستان، دانشگاه شهید چمران اهواز
    شماره‌های تماس:
    ۳۳۳۳۰۰۱۹-۳۳۳۳۰۰۱۱-۰۶۱
    نمابر: ۳۳۳۳۲۰۲۴

    اداره روابط عمومی :
    شماره تماس :  ۳۳۳۳۵۸۶۰  - ۰۶۱
    پست الکترونیک : Public@scu.ac.ir
     

    © کلیه حقوق متعلق به دانشگاه شهید چمران اهواز می‌باشد. (همایش نگار نسخه 11.0.0)